poniedziałek, 8 lutego 2016

Working-Class Devils - Vol.1.

Dzisiaj chciałbym zaprezentować blogowiczom składankę polskich zespołów big beatowych z lat 60-tych.
Na płycie winylowej znajdziemy 18 zespołów, które kreowały polską scenę rockową.
Oczywiście znajdziemy tam wielkich tuzów gatunku jak Klan, Niebiesko- Czarni, Trubadurzy czy psychodeliczny Zdrój Jana ale większość nazw zespołów widziałem i słyszałem pierwszy raz.
Kto słyszał zespół Śliwki ?
Szwagry ?
Birbanci ?
Elar ?
Filipy ?
Czarne Golfy ?
Ja się przyznaję, wyżej wymienione nazwy widziałem pierwszy raz na oczy.
Na płycie znajdziemy kilka ciekawostek oraz dobrych utworów.
Na pewno Zdrój Jana przykuje naszą uwagę swoją psychodeliczną jazdą bez trzymanki.
Cover Jimiego Hendrix'a "Purple Haze" w wykonaniu Niebiesko-Czarnych pod tytułem "Purple Hazy" dla jednych profanacja a dla innych utwór ten może być ciekawym zmierzeniem się z bogiem gitary.
Polanie ze swoim "Cool Jerk", to kolejny bardzo dobry utwór.
Płyta została wydana w Niemczech przez Beat Road Records.
Do krążka dołączona jest ulotka z opisem zespołów w języku angielskim.
Fajna pozycja, która przedstawia szerszej publiczności polski big beat, jak widać pozycja potrzebna ponieważ nawet niektórzy Polacy nie znają tych zespołów ze składanki.
Miłego odsłuchu. 












1 komentarz:

  1. Z tych mniej znanych kojarzę tylko zespół Szwagry. Kompilacja jak najbardziej potrzebna. W systemie słusznie minionym blokowano różne przejawy muzyki ,,zachodniej"...

    OdpowiedzUsuń